Το Wo Long: Fallen Dynasty, αποτελεί την πιο πρόσφατη Souls-like δημιουργία των KOEI TECMO -γνωστοί για τους Dynasty Warriors τίτλους- και Team Ninja, το εξαιρετικό στούντιο ανάπτυξης που ευθύνεται για παιχνίδια όπως τα Ninja Gaiden και τα Nioh, μεταξύ άλλων.
Το Wo Long: Fallen Dynasty προσπάθησε να δημιουργήσει κάτι εναλλακτικό, πατώντας σε βάσεις που έχουμε ήδη δει στο παρελθόν, σε τίτλους όπως το Sekiro. Θα ήταν άδικο όμως, να το συγκρίνουμε με πιθανόν το πιο άρτιο Souls παιχνίδι που έχουμε δει ποτέ. Το Wo Long έχει αναμφισβήτητα αρκετά ελαττώματα, ωστόσο συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά διασκεδαστικό παιχνίδι, το οποίο παρουσιάζει απολαυστικούς parry μηχανισμούς, συνδυαστικά με πολλά RPG στοιχεία και ένα βαθύ σύστημα μάχης.
Στο Wo Long: Fallen Dynasty λοιπόν, θα μεταφερθούμε πίσω στο χρόνο διασχίζοντας εμπόλεμες ζώνες γεμάτες εχθρικούς πολεμιστές, κατά τη διάρκεια της διαίρεσης της Κίνας, σε μια ιστορική περίοδος που ονομάζεται “Τρία Βασίλεια”. Εκτός από εχθρικούς ανθρώπινους πολεμιστές όμως, θα συναντήσουμε πνεύματα, διαφόρων ειδών τέρατα, ακόμη και δράκους. Παράλληλα, υπάρχει μια ιστορία που εξελίσσεται, η οποία από μόνη της δε μας προκάλεσε κάποιο ενδιαφέρον. Ακόμα και οι χαρακτήρες που θα συναντήσουμε κατά τη διάρκεια -οι οποίοι είναι πολλοί- δεν καταφέρνουν να συνεισφέρουν θετικά στην εξέλιξη των γεγονότων. Τους περισσότερους τους ξεχάσαμε σχεδόν αμέσως.
Όσον αφορά στη δημιουργία του χαρακτήρα μας, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως η ομάδα ανάπτυξης του Wo Long προσφέρει στους παίκτες μια τεράστια γκάμα επιλογών. Από σκουλαρίκια, make up, τατουάζ, και σημάδια προσώπου, μέχρι και σκιές για τα μάτια. Oι επιλογές που δίνονται είναι πραγματικά πολλές.
Αφού δημιουργήσουμε το χαρακτήρα μας, θα βρεθούμε στην αρχική περιοχή του Wo Long, η οποία εξυπηρετεί σκοπούς εκμάθησης των μηχανισμών του. Αφού μάθουμε τα βασικά, ξεκινάμε και επίσημα το ταξίδι μας στο κόσμο του παιχνιδιού. Η δομή του, αποτελείται από διάφορες εμπόλεμες ζώνες (levels), οι οποίες στο τέλος τους, περιέχουν και ένα αρκετά ισχυρό boss. Καθώς κάνουμε πρόοδο σε κάθε επίπεδο, θα τοποθετούμε κάποιες σημαίες, οι οποίες λειτουργούν όπως τα Bonfires. Εκεί, μπορούμε να κάνουμε rest αναπληρώνοντας ότι refillables έχουμε χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του run μας, ενώ παράλληλα, δυναμώνουμε τα στατιστικά του χαρακτήρα μας ξοδεύοντας in-game χρήματα.
Ένας ακόμη σημαντικός μηχανισμός τώρα του Wo Long, ο οποίος λειτουργεί θετικά, αλλά και αρνητικά, είναι το morale level. Όταν εξοντώνουμε αντιπάλους, θα κερδίζουμε XP και θα ανεβάζουμε το morale level. Όσο πιο υψηλό είναι το επίπεδο αυτό, τόσο περισσότερη ζημιά κάνουμε, και τόσο λιγότερη ζημιά δεχόμαστε. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, να χρειαστεί να κάνουμε grind, έτσι ώστε να είμαστε αρκετά δυνατοί για το κάθε φορά επερχόμενο boss. Για να μην μηδενίζεται όμως το morale level κάθε φορά που πεθαίνουμε, σε κάθε επίπεδο θα βρίσκουμε μερικές βάσεις για σημαίες, τις οποίες αν ενεργοποιήσουμε, το morale level μας δε θα μηδενίζεται, αλλά θα ξεκινάει από ένα συγκεκριμένο level.
Γενικά έχουμε να κάνουμε με έναν μηχανισμό, τον οποίο αν ο παίκτης κάνει abuse, μπορεί να κάνει την εμπειρία του πολύ πιο απολαυστική. Ωστόσο, για να γίνει αυτό, θα πρέπει όπως προαναφέραμε να κάνει grind, ξοδεύοντας πολύ χρόνο σκοτώνοντας ξανά και ξανά τους ίδιους αντιπάλους. Οφείλουμε βέβαια να ομολογήσουμε σε αυτό το σημείο, πως τις περισσότερες φορές, το grind δύσκολα γίνεται να παραληφθεί.
Επομένως, όπως μπορείτε να καταλάβετε και από τα παραπάνω, το Wo Long αποτελεί συνολικά ένα δύσκολο παιχνίδι, το οποίο είναι ικανό να αποθαρρύνει πολλούς παίκτες, από το πρώτο κιόλας boss. Το σύστημα μάχης του, ενώ δανείζεται στοιχεία από τίτλους όπως Sekiro και Nioh, είναι ελαφρώς πιο περίπλοκο, με περισσότερες επιλογές και δυνατότητες. Εκτός από τα βασικά, όπως ένα jump, heavy/light attacks, και dodge/parry, το Wo Long προσθέτει στο οπλοστάσιο του παίκτη μερικές μαγικές και ειδικές ικανότητες, καθώς και κάποια summons πνευμάτων. Συνολικά υπάρχει μεγάλη ποικιλία από όλων των ειδών των ικανοτήτων, που αν συνδυαστούν άρτια με τον parry μηχανισμό, μπορούν να κατατροπώσουν ακόμα και τα πιο απροσπέλαστα bosses.
Το βασικότερο σημείο όμως, όπου και βασίζεται το σύστημα μάχης του Wo Long, είναι μια ουσία που ονομάζεται Spirit. Για να χρησιμοποιήσουμε σχεδόν το οτιδήποτε κατά τη διάρκεια της μάχης, όπως ειδικές ικανότητες, summons και ούτω καθεξής, χρειαζόμαστε Spirit. Το Spirit που λαμβάνουμε, καθορίζεται από το πόση ζημιά προκαλούμε και το πόση δεχόμαστε ή μπλοκάρουμε. Σκεφτείτε το περίπου όπως το posture στο Sekiro, καθώς σκοπός μας στις μάχες, είναι να “σπάμε” το Spirit του αντιπάλου έτσι ώστε να τους αφήσουμε ευάλωτους για μια πολύ δυνατή επίθεση. Στη προκειμένη περίπτωση όμως, το Spirit συνδέεται σχεδόν με τα πάντα, καθώς μόνο με τη χρήση του μπορούμε να χρησιμοποιούμε όλους τους πόρους που έχουμε διαθέσιμους.
Επιπλέον, ο parry μηχανισμός αποτελεί ίσως τον πιο σημαντικό στις μάχες του Wo Long. Πραγματοποιώντας με επιτυχία ένα parry, ρίχνουμε σημαντικά το spirit του αντιπάλου, ενώ παράλληλα, ανεβάζουμε σημαντικά το δικό μας. Με αυτό το τρόπο, επιτυγχάνοντας δηλαδή αρκετά parries, μπορούμε να προκαλούμε κρίσιμη ζημιά, ειδικά στα bossfights, κάνοντας τη ζωή μας ευκολότερη. Επιπλέον, σε κάθε επίπεδο θα έχουμε και τουλάχιστον έναν ακόμη χαρακτήρα μαζί μας, ο οποίος θα μας βοηθάει και κατά τη διάρκεια των μαχών, όχι τόσο προκαλώντας μεγάλες ποσότητες ζημιάς, αλλά πιο πολύ τραβώντας τη προσοχή των αντιπάλων, δίνοντάς μας έτσι χρόνο και χώρο να κάνουμε τα δικά μας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μετά την εισαγωγή του παιχνιδιού, μπορείτε να παίξετε και co-op με τους φίλους σας. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με ένα διασκεδαστικό και απολαυστικό σύστημα μάχης, το οποίο αν ο παίκτης καταλάβει πώς λειτουργεί και το εκμεταλλευτεί προς όφελός του, μπορεί να περάσει υπέροχα την ώρα του.
Ένα μεγάλο παράπονο που έχουμε τώρα για το Wo Long, είναι το level design. Δυστυχώς, ενώ υπήρχαν μεγάλες προσδοκίες για το κομμάτι αυτό, το Wo Long δεν κατάφερε να αποδώσει τα αναμενόμενα. Τα περισσότερα από τα επίπεδα που είδαμε, ήταν κάπως άσχημα και εντελώς μονότονα και βαρετά. Ακόμα κι αν είναι σχεδόν εντελώς γραμμικά, ο σχεδιασμός τους αποθαρρύνει τον παίκτη από το να τα εξερευνήσει και να περάσει χρόνο σε αυτά. Και δεν έχει να κάνει μόνο με την εξερεύνηση, αλλά και με την πρακτικότητά τους.
Συνδυαστικά με τον generic σχεδιασμό των επιπέδων, ο οπτικός τομέας του Wo Long: Fallen Dynasty είναι αρκετά ξεπερασμένος. Τα χρώματα, τα textures, ο φωτισμός, όλα παραπέμπουν σε παιχνίδι το οποίο δεν ανήκει στο 2023. Ακόμα και σε περιοχές γεμάτες χρώματα, όλα μοιάζουν κάπως ξεθωριασμένα και άψυχα. Επιπρόσθετα, τεχνικά υπήρχαν κάποια ελαφριά προβλήματα, όπως κάποια fps drops σε μερικά cutscenes και μερικά crashes, τα οποία ωστόσο πιθανόν να διορθωθούν με ένα μελλοντικό update.
Τελικές εντυπώσεις
Το Wo Long: Fallen Dynasty, αποτελεί ένα διασκεδαστικό Souls-like με βαθύ, απολαυστικό και άρτιο σύστημα μάχης, το οποίο προσπαθεί να καλύψει τις υπόλοιπες λειψές πτυχές του. Πτυχές όπως τη σχεδόν ανύπαρκτη ιστορία του, τους αδιάφορους χαρακτήρες του, το βαρετό και μονότονο level design, καθώς και τον φτωχό οπτικό του τομέα. Ακόμα κι αν υπερτερούν οι προβληματικοί τομείς όμως, το gameplay από μόνο του είναι τις περισσότερες φορές αρκετό για να σας προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης, τις οποίες μπορείτε να περάσετε παρέα και με φίλους σας, χάρη στο co-op που διαθέτει.

Leave a Reply
View Comments