Τα τελευταία χρόνια, το είδος των Battle Royale παιχνιδιών έχει αρχίσει να αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι του gaming. Χρόνο με το χρόνο, όλο και περισσότεροι τίτλοι ξεπροβάλλουν, με τον καθένα από αυτούς να προσπαθεί να ξεχωρίσει και να «μείνει» με τον τρόπο του. Μια νέα διαφορετική προσέγγιση τώρα, επιδιώκει να προσφέρει το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt της Sharkmob. Μετά από μία περίοδο ως Early Access τίτλος, το σουηδικό studio κυκλοφόρησε και επίσημα το νέο τoυ Battle Royale, το οποίο διαδραματίζεται στο σύμπαν του World of Darkness και πιο συγκεκριμένα, στην Πράγα.
Ξεκινώντας με τα του παιχνιδιού, καθώς πρόκειται για ένα battle royale, ένας από τους κύριους τομείς που το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt καταφέρνει και ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του, είναι τα Classes. Ως παίκτες, πριν ξεκινήσουμε κάθε παιχνίδι, πρέπει να διαλέξουμε μεταξύ κάποιων χαρακτήρων που ονομάζονται Archetypes. Τα Archetypes χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τις ικανότητές τους και από πού προέρχονται. Καθένα από αυτά, έχει τη δική του μοναδική ικανότητα, προσφέροντας έτσι στους παίκτες διάφορες επιλογές, ανάλογα το playstyle τους. Για παράδειγμα το Ventrue Class, έχει τη δυνατότητα να κάνει ένα Dash, ενώ το Toreador Class μπορεί να κάνει Teleport από ένα σημείο σε κάποιο άλλο. Γενικότερα, οι ικανότητες είναι πολύ ισορροπημένες και κάνουν το παιχνίδι αρκετά διασκεδαστικό και προσφέρει προκλήσεις.
Επιπλέον, μετά από κάθε παιχνίδι, κερδίζουμε XP και ανεβαίνουμε επίπεδο, με σκοπό να ξεκλειδώσουμε διάφορα προνόμια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα παιχνίδια. Παρόλα αυτά, αυτά τα προνόμια απαρτίζονται μόνο από μικρές βελτιώσεις, όπως για παράδειγμα περισσότερα πυρομαχικά στην αρχή κάθε παιχνιδιού, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα για να παίζουμε συνέχεια μόνο ως ένα Archetype.
Για να σας δώσουμε να καταλάβετε, ενώ κάθε Archetype είναι θεμελιωδώς μοναδικό, οι διαφορές τους είναι μικρές, γεγονός που κάνει το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt μια πιο ισορροπημένη και πιο προσιτή εμπειρία για ένα σαφώς ευρύτερο κοινό παικτών. Επίσης, αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα «pick up and play» παιχνίδι, καθώς το gameplay του είναι αισθητά πιο απλό και εύκολο από αυτό του Apex Legends για παράδειγμα, όπου υπάρχουν 20 διαφορετικοί χαρακτήρες με πολλές και ποικίλες ικανότητες.
Για τους λάτρεις του customisation του χαρακτήρα τώρα, υπάρχουν αρκετές επιλογές, ωστόσο φαίνεται περισσότερο ως ένα σύστημα της Sharkmob για να βγάλει κάποια έσοδα από το παιχνίδι. Μέχρι τώρα τουλάχιστον. Ενώ μπορούμε να αλλάξουμε την εμφάνιση κάθε αντίστοιχου Archetype, από ρούχα μέχρι και τατουάζ, η αρχική επιλογή είναι αρκετά «φτωχή» και για επιπλέον cosmetics, θα χρειαστεί να κατευθυνθείτε στο κατάστημα εντός του παιχνιδιού. Ωστόσο, αν δε σας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η εμφάνιση του χαρακτήρα σας, δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς η προσαρμογή και τα cosmetics δεν επηρεάζουν καθόλου το παιχνίδι, παρά μόνο το αισθητικό κομμάτι. Ακόμα, στη θέση ενός απλού lobby, το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt διαθέτει ένα Hub που ονομάζεται Elysium. Το Elysium λοιπόν, χρησιμοποιείται ως χώρος αναμονής ενώ βρισκόμαστε σε queue για παιχνίδι, ενώ μπορούμε ακόμα να μιλήσουμε με διάφορα AI, καθώς και να συναναστραφούμε με άλλους παίκτες.
Ο χάρτης του τίτλου τώρα, είναι αρκετά μοναδικός συγκριτικά με τα υπόλοιπα BR παιχνίδια. Όντας βρικόλακες, έχουμε την ικανότητα να σκαρφαλώνουμε δίχως όρια τοίχους και κτήρια. Επομένως, όπως μπορείτε να καταλάβετε, οι ταράτσες αποτελούν τον κύριο χώρο όπου θα βρίσκεστε και θα πολεμάτε στο παιχνίδι. Θα λέγαμε ότι σε αυτό το κομμάτι το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt, θυμίζει λίγο τον τρόπο που παιζόταν το Hyper Scape της Ubisoft. Η πλειονότητα των όπλων και το σύστημα μάχης, αποτελούν δύο αρκετά γνώριμα σημεία για τους έμπειρους του είδους, με μια ουσιαστική διαφορά να αποτελεί η ένταξη της Melee μάχης σε αυτό. Στο Vampire: The Masquerade – Bloodhunt, θα βρίσκετε διάφορα Melee όπλα όπως ρόπαλα, λεπίδες, και διάφορα άλλα, μερικά εκ των οποίων έχουν και τα δικές τους χαρακτηριστικές ικανότητες, δίνοντας έτσι στη Melee μάχη μια αίγλη. Βρήκαμε τους εαυτούς μας αρκετές φορές να προτιμούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά, παρά mid και long range όπλα.
Επιπρόσθετα, οι μάχες, οι οποίες θα σας βρουν κατά κύριο λόγο στις ταράτσες των πανύψηλων γοτθικών κτηρίων της Πράγας, είναι πολύ καλοσχεδιασμένες και ομαλές χάρη στο δομημένο και ισορροπημένο σύστημα μάχης. Το γεγονός τώρα ότι η πλειοψηφία των μαχών θα είναι στις στέγες των κτηρίων, δε σημαίνει απαραίτητα ότι οι δρόμοι δεν είναι σημαντικοί. Το αντίθετο. Εκτός ότι μπορούμε να βρούμε Loot, το πιο σημαντικό, είναι ότι στους δρόμους μπορούμε να βρούμε ανυποψίαστους ανθρώπους, από τους οποίους μπορούμε να τραφούμε με αίμα. Η πράξη αυτή, συνοδεύεται σχεδόν πάντα από διάφορα bonus που μπορούμε να αποκτήσουμε κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού, όπως Health Regeneration, χαμηλότερo Cooldown στις ικανότητες και διάφορα άλλα. Παρόλα αυτά, μπορείτε να αποκτήσετε μόνο μια συγκεκριμένη επιλογή αναβαθμίσεων σε κάθε παιχνίδι, επομένως θα πρέπει να επιλέξετε καλά. Ακόμα, αν σας εντοπίσουν να τρέφεστε με έναν άνθρωπο, θα χαρακτηριστείτε ως Bloodhunted, που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε παίκτης στον χάρτη μπορεί να δει τη θέση σας για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Γενικότερα, υπάρχει μια εκπληκτική ισορροπία σχεδόν στα πάντα στο Vampire: The Masquerade – Bloodhunt. Δεν αντιμετωπίσαμε κάτι ακραία πιο δυνατό από κάτι άλλο. Μέχρι τώρα τουλάχιστον.
Επιπλέον, άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι το επίπεδο του δρόμου δεν είναι απλώς ένα μέρος όπου κυνηγάμε ανθρώπους για διάφορες αναβαθμίσεις του χαρακτήρα μας, καθώς υπάρχουν διάφορα AI που μπορούν να βρεθούν σε κάθε παιχνίδι. Είτε πρόκειται για μία θανατηφόρα στρατιωτική φατρία, είτε για Vampire Bots, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα θέλετε να αποφύγετε τους δρόμους κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού, καθώς οι παραπάνω παρουσίες δε θα διστάσουν να σας σκοτώσουν, ακόμα κι αν την ίδια στιγμή πολεμάτε με άλλους παίκτες. Εν ολίγοις, ο χάρτης του Vampire: The Masquerade – Bloodhunt δε μοιάζει με κανέναν παραδοσιακό χάρτη σε BR τίτλους, καθώς είναι «ζωντανός», και αυτό χάρη στην εντυπωσιακή του εμφάνιση και τη γεμάτη γκάμα από AI και NPC, τα οποία φυσικά καθίστανται εφικτά λόγω της μικρότερης του κλίμακας συγκριτικά με τους τεράστιους χάρτες παιχνιδιών όπως Apex Legends και Call of Duty: Warzone.
Ο μικρότερος χάρτης, εκτός των παραπάνω, είναι και ένας αρκετά σημαντικός παράγοντας που βοηθά στην έλλειψη μερικών ευρύτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ως επί το πλείστον οι Battle Royale τίτλοι. Για παράδειγμα τα παιχνίδια είναι πιο fast paced, πιο διαδραστικά, το Loot είναι ικανοποιητικό και γενικά εμφανίζουν σαφώς λιγότερα προβλήματα που μαστίζουν τίτλους του είδους. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι ένας καλοφτιαγμένος, μικρός σε κλίμακα χάρτης είναι η λύση όλων των προβλημάτων, καθώς, ειδικά σε Trios, θα υπάρξουν αρκετές φορές που θα κατακλύζεστε από πολλές αντίπαλες ομάδες. Κάτι που σημαίνει, πως το Third Party αποτελεί κάτι σχεδόν αναπόσπαστο για το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.
Ένα όχι και τόσο αγαπημένο χαρακτηριστικό, αν και καταλαβαίνουμε τη λογική πίσω από αυτό, είναι το σύστημα του Revive. Όταν εμείς ή κάποιος συμπαίκτης μας «πέσει», τότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να γίνει επαναφορά της ζωής μας και να σηκωθούμε. Έτσι, όταν «ρίξουμε» έναν αντίπαλο, πρέπει να τον τελειώσουμε προτού προλάβει να σηκωθεί. Ακόμα, όταν δεν καταφέρουμε να σηκωθούμε, οι συμπαίκτες μας έχουν τη δυνατότητα να μας επαναφέρουν στο παιχνίδι, με παρόμοιο τρόπο όπως στο Apex Legends. Δηλαδή μέσω ενός τύπου Respawn Beacon.
Όσον αφορά στο Solo Mode του Vampire: The Masquerade – Bloodhunt, υπάρχει ένα σχετικά σοβαρό πρόβλημα. Η Sharkmob στην προκειμένη περίπτωση, για να μην τιμωρεί σε μεγάλο βαθμό τους παίκτες, αποφάσισε όταν χάνουμε τη ζωή μας, να μας δίνει μια δεύτερη ευκαιρία. Με αυτό τον τρόπο, όταν πεθαίνουμε στο Solo Mode, κάνουμε respawn με ένα περίπου μέτριο Loot. Αυτό, στα τελευταία στάδια του παιχνιδιού, δεν αποτελεί καθόλου πρόβλημα. Το πρόβλημα με το σύστημα αυτό όμως, είναι ότι αν πεθάνουμε αρκετά νωρίς, τότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να κάνουμε respawn με καλύτερο Loot από αυτό που είχαμε πριν. Παρόλα αυτά, θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό θα διορθωθεί στο μέλλον.
Τελικές εντυπώσεις
Το Vampire: The Masquerade – Bloodhunt αποτελεί ένα παιχνίδι από το οποίο δεν περιμέναμε πολλά. Παρόλα αυτά, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Η μοναδική του προσέγγιση στο είδος του Battle Royale, το καθιστά αναμφίβολα μια αρκετά προσιτή και διασκεδαστική εμπειρία για όλους τους λάτρεις του είδους. Το αν θα επιβιώσει ωστόσο στο χρόνο, ειδικά ανάμεσα σε “θηρία” όπως τα Apex Legends και Warzone, εξαρτάται από τη διαχείριση της Sharkmob και το περιεχόμενο που θα προσθέτει σε αυτό.

Leave a Reply
View Comments