Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν αρκετές φορές, τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι indie τίτλοι καταφέρνουν και ξεχωρίζουν στο χώρο. Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι το οποίο είχε θέσει σχετικά υψηλές προσδοκίες λίγο καιρό πριν τη κυκλοφορία του, με το μοναδικό του κινηματογραφικό, ασπρόμαυρο χαρακτήρα. Ο λόγος λοιπόν, για το πόνημα της Flying Wild Hog που ακούει στο όνομα Trek to Yomi.
Το Trek to Yomi αποτελεί μία 2.5D κινηματογραφική περιπέτεια, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και εντελώς γραμμική, ως προς το τρόπο προόδου της, με μερικές εξαιρέσεις να αποτελούν κάποια πλευρικά μονοπάτια και περιοχές, που είτε λειτουργούν ως shortcuts, είτε ως περιοχές με διάφορα collectibles και τα συναφή. Η ιστορία του παιχνιδιού τώρα, χωρίς πολλά spoilers, αφορά στον Hiroki, ένα νεαρό εκπαιδευόμενο Samurai, που καλούμαστε να αναλάβουμε. Ύστερα από μια τραγωδία που λαμβάνει χώρα μπροστά στα μάτια μας, γίνεται ένα fast forward αρκετά χρόνια μετά, όπου οδεύουμε προς το δρόμο ενός καλέσματος που δεν μπορούσαμε να παραβλέψουμε. Κατά τη διάρκεια αυτού όμως, τα πράγματα θα αποκτήσουν μια τρελή υπόσταση και όλα φαίνονται να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.
Η ιστορία καθαυτή, περιλαμβάνει αρκετές δόσεις από κλασική ιαπωνική λαογραφία, και ενώ είναι αρκετά απλή, η κουλτούρα της χώρας την κάνει περισσότερο ενδιαφέρουσα. Τα ερωτήματα που θέτει κατά κύριο λόγο, έχουν να κάνουν με το καθήκον, την τιμή, την αγάπη και φυσικά, την επιβίωση. Όλα τα παραπάνω όμως, παρουσιάζονται με έναν αξιοσημείωτο τρόπο που γενικότερα, μας άφησε μια πολύ θετική εντύπωση. Είναι αρκετά συναρπαστικό το γεγονός ότι μπορούμε να τριγυρνάμε και να τρέχουμε σε αυτές τις πανέμορφες και λεπτομερείς τοποθεσίες που περιέχει το Trek to Yomi, ανεξαρτήτως αν η κάμερα βρίσκεται πάνω από το χαρακτήρα μας, μακριά του, πλαγίως ή ακόμα και πολύ κοντά του.
Ο οπτικός τομέας του Trek to Yomi, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι αρκετά εντυπωσιακός και με πολλές λεπτομέρειες, ενώ παράλληλα όλα τρέχουν εξαιρετικά ομαλά. Δεν ήρθαμε αντιμέτωποι με κανένα σοβαρό ζήτημα κατά τη διάρκεια των playthrough μας. Tα γραφικά λοιπόν, συμβαδίζουν με το στυλ του παιχνιδιού. Τα πάντα είναι ασπρόμαυρα και με μεγάλη δόση από Film Grain, το οποίο δεν αποτελεί απλώς ένα καλό φίλτρο, αλλά πιο πολύ ένα αναπόσπαστο κομμάτι του οπτικού σχεδιασμού και των γραφικών του τίτλου. Ο τρόπος με τον οποίο αυτό το Trek to Yomi χρησιμοποιεί το φως και το σκοτάδι, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερες προοπτικές της κάμερας, είναι πραγματικά θαυμάσιος και αξίζει να το απολαύσετε. Και αν σας αρέσουν αυτού του είδους πράγματα, τότε όλα αυτά μαζί, συνδυάζονται αψεγάδιαστα για μια πολύ διασκεδαστική εμπειρία.
Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το παιχνίδι τεχνικά απλώς μας οδηγεί από αριστερά προς τα δεξιά για να μας δείξει μερικά ωραία πράγματα, αλλά υπάρχουν πολλά άλλα υπέροχα παιχνίδια στην αγορά, που κάνουν ακριβώς το ίδιο, όπως το Little Nightmares ή το Limbo, παραδείγματος χάρη. Υπάρχει μια συγκεκριμένη αγορά για αυτά τα παιχνίδια και το Trek to Yomi έχει έρθει να την ανανεώσει, ως επί το πλείστον. Τα cutscenes του είναι υπέροχα, οι ανταγωνιστές σχεδιαστικά είναι εξίσου καλοί, ενώ ακόμα και ο τρόπος που τελειώνει το παιχνίδι, μας άφησε αρκετά ικανοποιημένους. Συνολικά, αυτή η μικρή αξιοσημείωτη συλλογή από κινηματογραφικές σκηνές και μάχες Samurai, η οποία συνοδεύεται από συναρπαστικό voice acting και εξαιρετικό sound design, αποτελεί αναμφισβήτητα μια εμπειρία που αξίζει να απολαύσετε, ειδικά αν σας αρέσουν τέτοιου είδους παιχνίδια.
Στα του gameplay του Trek to Yomi τώρα. Αρχικά, το παιχνίδι διαρκεί περίπου 5 ώρες για ένα playthrough, με αυτό να μπορεί φυσικά να αλλάξει, ανάλογα τις ικανότητες του κάθε παίκτη, ενώ υπάρχουν ακόμα και 4 διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Όπως μπορείτε να καταλάβετε όμως, πέρα από τον οπτικοακουστικό και τεχνικό τομέα του τίτλου, το υπόλοιπο βάρος, έχει πέσει στο σύστημα μάχης του. Και εδώ είναι δυστυχώς, που τα πράγματα άρχισαν να μας απογοητεύουν λίγο.
Το σύστημα μάχης λοιπόν, απαρτίζεται από ένα κλασικό block/parry σύστημα, το οποίο συνοδεύεται από light και heavy attacks, ένα σχεδόν αχρείαστο dodge roll, καθώς και ένα κουμπί με το οποίο γυρνάμε πλευρά είτε στα αριστερά, είτε στα δεξιά. Έπειτα υπάρχουν projectiles και ενίοτε μας δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε το περιβάλλον προς όφελός μας, κυρίως ενεργοποιώντας κάποιων ειδών παγίδες, για να εξοντώσουμε μερικούς εχθρούς. Παρόλα αυτά, δε γίνεται τόσο συχνά. Ένα καλό με το σύστημα μάχης του Trek to Yomi τουλάχιστον, είναι πως είναι αρκετά καλά δομημένο. Καθώς προχωράμε στην ιστορία, ικανότητες και combos προστίθενται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως για παράδειγμα μερικά διασκεδαστικά stun combos τα οποία οδηγούν σε ένα θεαματικό finisher animation που μας δίνει λίγη ζωή πίσω, αναζωογονώντας έτσι το παιχνίδι.
Επιπρόσθετα, καθώς προοδεύουμε στην ιστορία του Trek to Yomi, θα ξεκλειδώσουμε και μερικά ranged όπλα, όπως ένα τόξο, τα οποία όμως χρειάζονται, όπως είναι φυσικό και επόμενο, πυρομαχικά. Εξερευνώντας, λοιπόν, τις περιοχές που βρίσκουμε στο δρόμο μας, θα βρίσκουμε τα κατάλληλα πυρομαχικά για το κάθε όπλο μας, ενώ ακόμα και μεγαλύτερους «γεμιστήρες» για να μπορούμε να κουβαλάμε περισσότερα από αυτά. Σε γενικές γραμμές, είναι σχεδόν απίθανο να μείνουμε χωρίς πυρομαχικά για αρκετή ώρα, μιας και το Trek to Yomi επιβραβεύει και με το παραπάνω την εξερεύνηση. Πέρα από βέλη για παράδειγμα, βρίσκοντας νέες περιοχές, έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε αντικείμενα τα οποία θα ανεβάσουν την συνολική μας αντοχή, η οποία παίζει έναν αρκετά σημαντικό ρόλο όσον αφορά στη μάχη, καθώς και τη συνολική ζωή μας. Γενικότερα, τα πάντα στο Trek to Yomi είναι πολύ απλά, αλλά λειτουργούν μια χαρά.
Τα νέα combos και move sets καθώς προχωράμε στην ιστορία, είναι σίγουρα αρκετά ενδιαφέροντα και συναρπαστικά. Παρόλα αυτά όμως, η εκτέλεσή τους είναι ακριβώς το αντίθετο. Κάτι με τα χρονικά περιθώρια και το timing του συστήματος μάχης του Trek to Yomi, απλά δεν είναι όπως θα «έπρεπε» να είναι. Δεν αισθανόμασταν ότι τα πράγματα πήγαιναν σωστά, αλλά μοιάζει δύσκολο να περιγράψουμε συγκεκριμένα τι συμβαίνει. Την νιώθαμε λίγο άγαρμπη, ίσως λίγο αδέξια και αρκετές φορές κάπως «βαριά». Μερικές φορές τα attack animations είναι πραγματικά αφύσικα, επιτηδευμένα και αργά με τον τρόπο που συνδέονται μεταξύ τους, ενώ μπορείτε να διακρίνετε ξεκάθαρα την παράξενη μετάβαση σε μία νέα κίνηση κατά τη διάρκεια ενός combo, καθώς ακόμα και το timing και τα indicators, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν εντελώς ασυγχρόνιστα.
Γενικά λατρεύουμε ένα παιχνίδι να αποτελεί πρόκληση προς τους παίκτες, και το Trek to Yomi έχει χωρίς καμία αμφιβολία αρκετές τέτοιες στιγμές. Παρόλα αυτά, συνδυαστικά με τις προκλήσεις, έρχονται και αρκετές στιγμές εκνευρισμού με τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα μάχης. Ένα τρανό παράδειγμα αποτελεί και το parry στο παιχνίδι, που χρειάζεται εξαιρετικά σχολαστικό timing για να επιτευχθεί, αλλά ακόμα και τότε, δεν υπάρχει κανένα αίσθημα ικανοποίησης. Όλα αυτά δυστυχώς, συμβάλλουν στο να γίνεται και ο τίτλος επαναλαμβανόμενος. Ακόμα και εκτός των παραπάνω, δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία από αντιπάλους, και καθένας από αυτούς έχει το δικό του μικρό, επαναλαμβανόμενο μοτίβο επιθέσεων, το οποίο με ένα απλό block και δύο κουμπιά, ξεπερνιέται με μεγάλη ευκολία.
Επιπλέον, το Trek to Yomi μετά από λίγη ώρα, ενώ είναι ήδη μικρό σε διάρκεια, δεν έχει τίποτα παραπάνω που μπορεί να προσφέρει όσον αφορά στο gameplay και αυτό συμβαίνει, διότι η αίσθηση γενικότερα είναι πολύ περίεργη και σχεδόν καθόλου ικανοποιητική. Πράγμα που είναι κρίμα, αν αναλογιστούμε τη δουλειά που έχει γίνει στα υπόλοιπα κομμάτια. Το παιχνίδι έχει φυσικά και τις δυνατές του στιγμές, όπου μπορούμε να διακρίνουμε και τις δυνατότητες που έχει. Όταν για παράδειγμα λειτουργούν όλα σωστά, όπως ένα καλό parry και ένα τέλεια εκτελεσμένο combo που οδηγεί σε ένα θεαματικό finisher μεταξύ άλλων, τότε το παιχνίδι είναι απόλυτα απολαυστικό. Βρήκαμε τους εαυτούς μας να ζητούν περισσότερα όταν μαθαίναμε νέα combos και κινήσεις, καθώς το παιχνίδι γινόταν πιο ενδιαφέρον με αυτά. Θα θέλαμε καλύτερο gameplay συνολικά, σαφώς βελτιωμένα inputs και timings, και περισσότερα είδη εχθρών. Συνδυαστικά με τους τομείς που ήδη διαπρέπει το Trek to Yomi, πιστεύουμε θα είχαμε ένα εντελώς διαφορετικό αποτέλεσμα στα χέρια μας.
Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του Trek to Yomi για PS5.
Τελικές εντυπώσεις
Το Trek to Yomi αποτελεί ένα indie παιχνίδι με πραγματικά πολλές δυνατότητες, οι οποίες με λίγη περισσότερη προσοχή, θα μπορούσαν να το απογειώσουν. Ο λεπτομερής και κομψός οπτικός του τομέας, το ύφος του, η δομή του, ο ρυθμός του, το συναρπαστικό voice acting και τα απολαυστικά…badass finishers του, το καθιστούν χωρίς καμία αμφιβολία μια εξαιρετική εμπειρία για το είδος του. Συνολικά, τα υπόλοιπα στοιχεία του είναι τόσο καλά, που σχεδόν, σχεδόν όμως, είναι αρκετά για να καλύψουν την πολύ περίεργη, άγαρμπη και μη ικανοποιητική μάχη που περιλαμβάνει. Προτείνεται αναμφίβολα στους λάτρεις του είδους και ειδικά σε αυτούς που αρέσκονται σε παιχνίδια στο ύφος του Ghost of Tsushima και που εστιάζουν στην ιαπωνική κουλτούρα.

Leave a Reply
View Comments