Η νέα μεγάλη κυκλοφορία της Ubisoft μας έφερε σε ένα σενάριο που ουκ ολίγες φορές έχουμε δει σε τομείς που εμπεριέχουν τη φαντασία, όπως το gaming και ο κινηματογράφος. Το Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction μας φέρνει σε ένα μετά-αποκαλυπτικό περιβάλλον, με εξωγήινες μορφές ζωής να έχουν επιτεθεί στη Γη με σκοπό να την καταλάβουν. Μπορεί, λοιπόν, στον πυρήνα του το παιχνίδι να μην κερδίζει βραβείο πρωτοτυπίας, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι αρκετό για να το κρίνουμε.
Το Extraction έρχεται να διαδεχθεί το Siege, ως το επόμενο παιχνίδι της σειράς Tom Clancy’s Rainbow Six. Αρχικά, όπως ήταν λογικό, όλοι πιστέψαμε ότι το concept θα είναι παρόμοιο, αλλά εν τέλει μας ήρθε κάτι απροσδόκητο. Όμως, είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους αυτά τα παιχνίδια, όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά ή η σύνδεσή τους, όσο παράδοξη και να φαίνεται, είναι υπαρκτή στον πυρήνα του gameplay και της λογικής τους;
Η αλήθεια είναι πως βλέποντας τους μηχανισμούς του παιχνιδιού και τον σύστημα κίνησης, καταλαβαίνει αμέσως πως τo Extraction αποτελεί sequel του Rainbow Six: Siege. Η κίνηση, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα όπλα, οι αμυντικοί μηχανισμοί, η χρήση του drone, όλα θυμίζουν το επιτυχημένο tactical shooter που εισήγαγε τους περισσότερους από εμάς στη σειρά. Από εκεί και πέρα, ξεκινούν οι διαφορές, ωστόσο. Ο ίδιος ο στόχος του παιχνιδιού, διαφέρει εντελώς από τον προκάτοχό του, με το μόνο κοινό να είναι ενδεχομένως η ανάγκη συνεργασίας με τους συμπαίκτες σας, πέρα φυσικά από τα mechanics.
Το πιο δυνατό ίσως σημείο του Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction είναι οι πολλές δυνατότητες που προσφέρει σε ό,τι αφορά στο gameplay. Ξεκινώντας από τους Operators, υπάρχει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία τέτοιων, με τον καθένα να έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, κατάλληλα για διαφορετικές καταστάσεις. Αυτό προσδίδει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία από μόνο του, η οποία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη χάρη στην πληθώρα επιλογών που προσφέρει ο άφθονος εξοπλισμός που υπάρχει. Με την πρόοδο που σημειώνεται από τα Incursions, όπως ονομάζονται οι αποστολές, ξεκλειδώνονται tokens, τα οποία διατίθενται για τη δημιουργία νέου εξοπλισμού, που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος, ανάλογα με τις καταστάσεις. Φυσικά, εξίσου σημαντικά είναι και τα όπλα σε αυτό το κομμάτι, αλλά αποτελούν τον τετριμμένο τρόπο να αλλάξει κανείς την προσέγγισή του και ήταν κάτι το αναμενόμενο.
Η χρησιμότητα όλων αυτών των επιλογών γίνεται περισσότερο αισθητή όσο ανεβαίνει το επίπεδο δυσκολίας, αφού η διαφορετικά στην προσέγγιση που απαιτεί κάθε κατάσταση μεγεθύνεται. Όσο πιο υψηλό επίπεδο δυσκολίας επιλέγεται, δίνεται η αίσθηση ότι λιγότερο ρόλο παίζει η ικανότητα του παίκτη και περισσότερο η προετοιμασία και οι σωστές επιλογές από την πλευρά του. Αυτό συγκαταλέγεται στα θετικά, φυσικά, αφού οι επιλογές δεν είναι εκεί για να υπάρχουν και για να φαίνεται πως το παιχνίδι έχει αρκετό περιεχόμενο, αλλά είναι πραγματικά χρήσιμες, ανάλογα με τις συνθήκες που παρουσιάζονται στις αποστολές. Οι διαφορετικές αποστολές που μπορούν να παρουσιαστούν στο μεταξύ προσδίδουν μια διαφορετικότητα σε κάθε εξόρμηση, αλλά παρουσιάζουν μια ανομοιομορφία σε ό,τι αφορά στη δυσκολία. Άλλες είναι αρκετά απαιτητικές ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα δυσκολίας και άλλες δίνουν την αίσθηση ότι όσο και να δυσκολέψουν δε θα συμβαδίζουν με τις άλλες σε αυτό το κομμάτι.
Το gameplay συνολικά θα λέγαμε ότι μοιάζει σε τεράστιο βαθμό στο Rainbow Six: Siege, αλλά με τις απαιτήσεις του παιχνιδιού να είναι διαφορετικές, οι ίδιοι μηχανισμοί εφαρμόζονται εν τέλει διαφορετικά στην πράξη και έχουν διαφορετική βαρύτητα. Για παράδειγμα, η οργάνωση τόσο για αμυντική προσέγγιση όσο και για επιθετική δε γίνεται τόσο διεξοδικά, αφού εναλλάσσεται ο παίκτης μεταξύ επιτιθέμενου και αμυνόμενου, αλλά χωρίς τον ίδιο χρόνο προετοιμασίας και χωρίς να έχει να κάνει με κάτι τόσο απρόβλεπτο όσο ένας πραγματικός παίκτης. Το Extraction είναι ένα παιχνίδι PvE, ενώ το Siege είναι PvP, γεγονός που τα διαφοροποιεί αυτόματα, όσο και αν μοιάζουν με μια πρώτη ματιά.
Από τακτικής άποψης, μιας και αυτό ήταν το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του Siege, πρέπει να σημειώσουμε πως απαιτείται ένας κάποιος χρόνο ώστε να προσεγγίσει ο παίκτης όσο πιο σωστά γίνεται τακτικά το παιχνίδι, αλλά από ένα σημείο και μετά πρόκειται απλά για AI εχθρούς, γεγονός που σημαίνει πως υπάρχει ταβάνι στον τομέα αυτό. Τα NPCs από ένα σημείο και μετά δεν μπορούν να γίνουν πιο δύσκολος εχθρός, παρά μόνο αν γίνουν περισσότερα και πιο ανθεκτικά. Σχετικά με τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας που έχει το Extraction μπορούμε να πούμε ότι το πρώτο ρίχνει τους παίκτες στα ρηχά, ενώ από το δεύτερο κιόλας τα πράγματα γίνονται αρκετά πιο σοβαρά. Η γρήγορη κλιμάκωση αυτή ανεβάζει το ενδιαφέρον, αλλά η καμπύλη γρήγορα εξομαλύνεται, καθώς αυξάνεται η αντίληψη του παίκτη για το παιχνίδι, αλλά και ο διαθέσιμος εξοπλισμός.
Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου να παίζω παιχνίδια της Ubisoft, ένα συμπέρασμα θυμάμαι να είναι κοινό: ότι δε θα με απογοητεύσει ποτέ σε ό,τι αφορά στα γραφικά. Στο Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction αυτό το συμπέρασμα επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά, αφού η δουλειά που έχει γίνει είναι στα standards που έχουμε συνηθίσει. Όμορφα γραφικά, τόσο στο περιβάλλον όσο και στους χαρακτήρες, ενώ στα cutscenes νομίζει κανείς ότι βλέπει live-action σειρά. Το τελευταίο κομμάτι ίσως έχει τη λιγότερη σημασία, αλλά είναι πραγματικά εντυπωσιακό και δύσκολο να το αγνοήσει κανείς.
Το τίμημα, όμως, που πληρώναμε σε προηγούμενους τίτλους της εταιρείας για να απολαύσουμε τα γραφικά της, είχε φτάσει να αποτελεί ανέκδοτο, γεγονός που δεν τιμούσε ιδιαίτερα τη Ubisoft. Φυσικά μιλάμε για το performance, με τα παιχνίδια της εταιρείας να είναι παροιμιωδώς βαριά και μετρίως optimised. Ωστόσο, στο Extraction δε συναντάμε τίποτα τέτοιο. Το παιχνίδι χαρακτηρίζεται πρώτα από όλα από τις χαμηλές απαιτήσεις που έχει για να τρέξει αξιοπρεπώς και δεύτερον από τη σταθερότητά του. Ακόμα και σε στιγμές που επικρατεί το απόλυτο χάος, τα frame rates είναι σταθερά σε σημείο…ύποπτο. Η μόνη στιγμή που παρατήρησα επανειλημμένως απώλειες frames ήταν κατά το Airlock Transition, σημείο στο οποίο οι σύντομες πτώσεις δεν επηρεάζουν σημαντικά την εμπειρία του παίκτη κατά την άποψή μας.
Σχετικά με τα maps, ο σχεδιασμός τους είναι σωστός με βάση το τι καλείται να κάνει ο παίκτης, δίνοντας εναλλακτικές, αλλά ταυτόχρονα απαιτώντας από αυτόν να είναι παρατηρητικός. Όσο περισσότερο γνωρίζει τη διαρρύθμιση των χώρων ο παίκτης, τόσο καλύτερα μπορεί να αντεπεξέλθει στις διάφορες καταστάσεις και τόσο πιο σύντομα θα κατορθώσει να πετύχει το στόχο του. Το δεύτερο ειδικά κρατήστε το στο μυαλό σας όσοι κάνετε τώρα τα πρώτα σας βήματα στο παιχνίδι ή όσοι παραξενευτείτε δοκιμάζοντας το παιχνίδι αφού διαβάσετε το παρόν review. Αν σας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι το timer που δίνεται είναι αρκετά γενναιόδωρο για το task που σας έχει ανατεθεί, σκεφτείτε αν μπορεί ειπωθεί το ίδιο όταν το map θα πλημμυρίζει από εχθρούς και για να κάνετε ένα βήμα θα απαιτείται να σκοτώσετε δεκάδες από αυτούς.
Θα υπέθετε κανείς ότι ένα παιχνίδι multiplayer, που βασίζεται σε ένα μετά-αποκαλυπτικό σενάριο δε χρειάζεται μια ιστορία με βάθος για να είναι επιτυχημένο. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως δεν είναι ευπρόσδεκτη η προσπάθεια που έχει γίνει από την πλευρά της Ubisoft στο κομμάτι αυτό. Για να είμαι ακριβής, η δουλειά που έχει γίνει είναι πολύ καλή. Έχει δικαιολογηθεί απόλυτα κάθε μια από τις αποστολές που μπορεί να προκύψει. Παρουσιάζει τόσο την πλευρά της προσπάθειας άμυνας απέναντι στον εισβολέα, όσο και την προσπάθεια μελέτης αυτού, ώστε να γίνει πιο εύκολη η αναχαίτισή του. Μέχρι και το tutorial συνοδεύεται από δικό του cutscene (ίσως λίγο πιο εκτενές από ό,τι θα έπρεπε, αλλά μικρή σημασία έχει αυτό) στο οποίο εξηγείται ακριβώς πώς γίνεται η εκπαίδευση όσων θα πρέπει να ριχθούν στη μάχη ενάντια του κοινού εχθρού που έχει να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα. Μέχρι και το όνομα της ομάδας που είναι αρμόδια για την έρευνα και την καταστολή του παρασίτου, έχει ένα νόημα και ακούγεται cool.
Ο τομέας στον οποίο βλέπουμε ίσως το πιο πρωτοποριακό κομμάτι του Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction είναι το σύστημα progression. Ο παίκτης έχει διαφορετικό progression για τον ίδιο και διαφορετικό για τον κάθε operator. Από τα levels των operators εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό σε ποιο επίπεδο δυσκολίας θα μπορέσει να αντεπεξέλθει ο παίκτης, αφού βελτιώνονται τα στατιστικά τους όσο ανεβαίνουν επίπεδο. Ο τρόπος, τώρα, με τον οποίο παίρνει XP ο παίκτης, παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ο λόγος είναι ότι δεν εξαρτάται τόσο από εύκολα μετρήσιμα στατιστικά, όπως τα kills, όσο από το πόσο συμβάλει ο παίκτης με τις ενέργειές του στην έρευνα κατά του παρασίτου. Αυτή η λεπτομέρεια είναι σημαντική κατά τη γνώμη μας γιατί δίνει περισσότερη αξία στην ίδια την αποστολή και το task, το οποίο δε συνδέεται πάντα με απλή εξόντωση των εχθρών.
Επιπλέον, δίνεται μεγάλη σημασία στην ασφαλή έξοδο από την αποστολή. Αυτό γίνεται με γενναία αύξηση των XP αν όντως υπάρξει Extraction, αλλά με μια προϋπόθεση: πρέπει να βγουν όλοι. Αν αφήσει κάποιος το συμπαίκτη του και τρέξει να σωθεί χωρίς να τον πάρει μαζί του, πράγμα που κάνει αρκετά πιο δύσκολο για τον ίδιο να σωθεί, θα πάρει το μισό bonus. Επιπλέον, όταν κάποιος operator δε γίνει extract, η επόμενη αποστολή είναι δεδομένο πως θα έχει ως κομμάτι της τη διάσωσή του. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πρώτον ότι δεν είναι δεδομένο ότι θα είναι το πρώτο από τα τρία tasks, που σημαίνει ότι στα υψηλά επίπεδα δυσκολίας οι παίκτες ίσως να μην καταφέρουν ποτέ να φτάσουν σε αυτό το σημείο. Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η αποστολή διάσωσής του απαιτεί συντονισμό για να πετύχει. Διαφορετικά, ο operator παραμένει μεν αγνοούμενος, αλλά δε δημιουργείται νέα αποστολή διάσωσης. Αντ’ αυτού, γίνεται ξανά διαθέσιμος, αλλά χάνει μέρος του XP που είχε συγκεντρώσει, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί μέχρι και να χάσει level. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό καθιστά τη διάσωση μια από τις πιο σημαντικές αποστολές, αφού επηρεάζει περισσότερο από κάθε άλλη τη συνέχεια του παιχνιδιού.
Σε αυτό το σημείο θα αναφέρουμε μερικά πράγματα που παρατηρήσαμε παίζοντας το παιχνίδι, τα οποία δεν επηρεάζουν τόσο την εμπειρία του παίκτη, αλλά ίσως χρήζουν μιας σύντομης αναφοράς. Αρχικά, το menu narration είναι default ενεργοποιημένο και αν δεν το χρειάζεστε θα πρέπει να το απενεργοποιήσετε από την αρχή, διότι μετά θα το ψάχνετε για ώρα, ακούγοντας παράλληλα κάθε επιλογή σας. Επειδή κάποιος από εσάς σίγουρα θα κάνει skip στις αρχικές ρυθμίσεις και μετά δε θα βρίσκει πώς απενεργοποιείται αυτό, να ξέρετε ότι βρίσκεται στα accesibility settings. Μια άλλη παρατήρηση, έχει να κάνει με το sensitivity στο ποντίκι, που για κάποιο λόγο είναι πολύ ψηλά. Για να έχετε στο χέρι σας την αίσθηση που έχετε συνηθίσει από το ποντίκι σας, θα πρέπει να τη ρυθμίσετε κάτω από το 25% εντός του παιχνιδιού. Επιπλέον, ο ήχος του παιχνιδιού είναι αρκετά δυνατός και για να ακούτε τους συμπαίκτες σας στο Discord για παράδειγμα, θα χρειαστεί να ελαττώσετε τον ήχο μέσα από τις ρυθμίσεις.
Τελικές εντυπώσεις
Το Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction παίρνει μια τολμηρή οδό μακριά από αυτά που είχαμε συνηθίσει από τη σειρά. Ως επί το πλείστον μπορούμε να πούμε ότι είναι ευπρόσδεκτη αυτή η προσπάθεια και ότι έχει εκτελεστεί άρτια σε ικανοποιητικό βαθμό. Όπως μας έχει συνηθίσει η Ubisoft, έχει δοθεί έμφαση στη λεπτομέρεια και όχι αποκλειστικά στο gameplay. Το παιχνίδι είναι αρκετά διασκεδαστικό μετά τις πρώτες ώρες, στις οποίες ο παίκτης πηγαίνει λίγο ψάχνοντας και η δυσκολία είναι χαμηλή, αλλά παράλληλα δε δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να κρατήσει κάποιον για πολλές ώρες. Αν δεν είναι ακριβώς ο τύπος του παιχνιδιού που προτιμά κανείς και αν δεν έχει την παρέα του, δύσκολα θα απορροφηθεί πολύ σε αυτό, αφού οι αποστολές είναι κάπως μονότονες όταν παίζει κανείς solo και όχι το ίδιο διασκεδαστικές όταν προσπαθεί να συνεννοηθεί με τυχαίους συμπαίκτες.
Σίγουρα το Extraction θα βοηθηθεί από την day 1 κυκλοφορία του στο Game Pass, αφού θα έχουν την ευκαιρία να το δοκιμάζουν συνεχώς αρκετοί νέοι παίκτες χωρίς να το αγοράσουν και κάποιοι από αυτούς θα συνεχίσουν να το απολαμβάνουν, ενώ άλλοι θα το αφήσουν ή θα επιστρέψουν σε αυτό αργότερα αν έχουν ακόμα ενεργή συνδρομή. Ωστόσο, όσα θετικά στοιχεία και αν βρίσκω σε αυτό, εν τέλει δεν μπόρεσα να βρω αυτό το “κάτι” που θα με κρατήσει και με κάνει να του αφιερώσω πολλές ώρες σε βάθος μηνών. Παράλληλα, δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω χαμηλού επιπέδου παιχνίδι και σίγουρα δε θα αποτρέψω κανέναν από το να το δοκιμάσει αν έχει την ευκαιρία.
Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction για PC.

Leave a Reply
View Comments