Μετά από χρόνια αναμονής και με ελάχιστες πληροφορίες που ήρθαν λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του πολυσυζητημένου τίτλου της FromSoftware, η στιγμή επιτέλους έφτασε. Το Elden Ring είναι και επίσημα εδώ και πιστεύουμε ότι θα απασχολεί πολύ κόσμο για πολύ καιρό, για το αν είναι πράγματι το καλύτερο παιχνίδι της ιαπωνικής εταιρείας. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, κρύβεται πίσω από πολλούς και διάφορους παράγοντες. Με το soulslike είδος το οποίο αποτελεί πλέον μια ειδική κατηγορία βιντεοπαιχνιδιών από μόνο του, η FromSoftware συνεχίζει να κάνει κορυφαία δουλειά και να προσφέρει καθοριστικούς για το είδος τίτλους.
Στο “πάνθεον” με τους μοναδικούς της τίτλους, λοιπόν, προστίθεται και το Elden Ring, για το οποίο ενώ κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι είναι το καλύτερό της παιχνίδι, εμείς πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι το αγαπημένο μας παιχνίδι της εταιρείας, το αγαπημένο μας soulslike και, τέλος, ένα από τα καλύτερα open world παιχνίδια μέχρι σήμερα, το οποίο έχει τη δύναμη να επαναπροσδιορίσει αρκετές πτυχές του είδους. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, όμως.
Το Elden Ring, λοιπόν, αποτελεί ένα γιγαντιαίο παιχνίδι από όλες τις πλευρές. Ένα γεμάτο playthrough με εξερεύνηση, θα σας πάρει περίπου 90 ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του παιχνιδιού είναι περίπου δύο φορές μεγαλύτερη από τα παιχνίδια Dark Souls, λίγο περισσότερo από δύο φορές μεγαλύτερη από το Bloodborne, και τουλάχιστον 3 φορές μεγαλύτερη από το Sekiro. Ως προς τις ώρες παιχνιδιού, έχουμε περάσει με αυτό τον περισσότερο χρόνο από οποιοδήποτε άλλο soulslike παιχνίδι στο παρελθόν και ακόμα υπάρχουν πράγματα που δεν έχουμε δει.
Γενικότερα τώρα, το Elden Ring αποτελεί το αποκορύφωμα από όλα αυτά που έχει μάθει και καταφέρει η FromSoftware, από τότε που ξεκίνησε να δημιουργεί παιχνίδια σαν κι αυτό. Από την πρώτη στιγμή μπορούμε να διακρίνουμε πως τα Dark Souls αποτελούν τη βασική πηγή έμπνευσης. Η ατμόσφαιρα, το αισθητικό κομμάτι, οι εχθροί και το σύστημα μάχης, δηλώνουν παρόν, ωστόσο είναι ανανεωμένα. Ένα τρανό παράδειγμα αποτελεί η μαγεία, η οποία στους παλαιότερους τίτλους δε βρισκόταν και στην καλύτερή της κατάσταση. Στο Elden Ring, έρχεται αναζωογονημένη με ένα σαφώς ευρύτερο οπλοστάσιο, περισσότερα ξόρκια, νέα weapon arts και πνεύματα τα οποία καλείτε για να σας βοηθούν στις δύσκολες μάχες που θα κληθείτε να δώσετε. Όλα αυτά, εκτελούνται και ταιριάζουν αψεγάδιαστα, με τη μαγεία να μπορεί με αυτό αυτό τον τρόπο να χρησιμοποιηθεί και από χαρακτήρες που δίνουν αποκλειστικά έμφαση στη δύναμη και στη melee μάχη.
Η melee μάχη έχει δεχθεί μία αξιοσημείωτη ανανέωση επίσης, δείχνοντας το δρόμο στους παίκτες για νέες τακτικές και διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των μαχών. Στο διευρυμένο αυτό σύστημα μάχης, λοιπόν, περιλαμβάνονται προσθήκες όπως αυτή του Jumb Attack, το οποίο είναι ακριβώς αυτό που καταλάβατε. Όσο απλό κι αν ακούγεται, αποτελεί ένα νέο πολύ δυνατό τρόπο προσέγγισης των μαχών, ο οποίος θα σας βγάλει από τη δύσκολη θέση αμέτρητες φορές. Ακόμα μια προσθήκη αποτελούν και τα Guard Counters, τα οποία λειτουργούν ως ένα είδος πολύ απλού αλλά ταυτοχρόνως δυνατού parry, το οποίο έρχεται και δένει με την τρίτη προσθήκη του συστήματος μάχης, η οποία αφορά το posture. Δανεισμένο εμφανώς από το Sekiro, οι παίκτες πραγματοποιώντας Guard Counters και κάνοντας heavy damage στους αντιπάλους, τους “σπάνε” το posture, ή πιο απλά, την ικανότητα να μπλοκάρουν εκ νέου επιθέσεις για ένα στιγμιαίο χρονικό διάστημα, μένοντας έτσι ευάλωτοι σε ένα συντριπτικά δυνατό χτύπημα. Όλα αυτά έρχονται και δένουν αξιοθαύμαστα, προσφέροντας έτσι μία γνώριμη, αλλά συνάμα φρέσκια εμπειρία στους παίκτες.
Μία ακόμη ευχάριστη και άξια προσθήκη αποτελεί και ο Torrent, το άλογο που σας δίνεται και έχετε στη διάθεσή σας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Η προσθήκη αυτή, βοηθά από πολλές πλευρές. Πρώτα από όλα, συνεισφέρει θετικά στο traversal κομμάτι του παιχνιδιού. Εκτός από τα Fast Travel που μπορείτε να κάνετε από οποιοδήποτε σημείο στο χάρτη, σε Sites of Grace (ή Bonfires για τους παλιούς) που έχετε ανακαλύψει, με τον Torrent, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε μέρη, που δε θα μπορούσατε να πάτε ειδάλλως. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της ικανότητάς του να κάνει διπλό άλμα, το οποίο κάνει την εξερεύνηση του τρομακτικά μεγάλου κόσμου του Lands Between, ακόμη πιο ευχάριστη.
Επιπλέον, έχετε τη δυνατότητα να πολεμάτε ακόμα κι αν βρίσκεστε πάνω στο άλογό σας, με το παιχνίδι να προσφέρει μια πολύ άρτια εμπειρία, ακόμη και με δύο διαφορετικές επιλογές κινήσεων πάνω σε αυτό. Σε πολλά σημεία και Boss Fights του παιχνιδιού, η χρήση του Torrent αποτελούσε βασικό συστατικό για το δρόμο προς τη νίκη, ενώ σε άλλες οδηγούσε το παίκτη σε μια πολύ δυσκολότερη κατάσταση. Γενικότερα, είναι σχεδόν πάντα στην κρίση του παίκτη το πότε θεωρεί ο ίδιος ότι πρέπει να χρησιμοποιήσει τον Torrent. Σε κάποιες περιοχές επίσης, όπως μέσα σε κτήρια ή και σε ορισμένα Boss Fights, το παιχνίδι δε σας αφήνει να χρησιμοποιήσετε το άλογο, για ευνόητους λόγους.
Ένας ακόμη τομέας που έχει υλοποιηθεί πολύ έντεχνα, είναι και αυτός των εχθρών. Κάθε τύπος εχθρού, σε κάθε περιοχή στο χάρτη, διαφέρει σημαντικά. Από άποψης μεγέθους, εμφάνισης, ήχου και τρόπου μάχης, κάθε εχθρός στο Elden Ring αφήνει το δικό του στίγμα. Κάτι που μας έκανε τρομερή εντύπωση, είναι ότι ακόμη και οι κοινοί, σχετικά αδύναμοι εχθροί, έχουν σχεδιαστεί τόσο όμορφα, με τόση λεπτομέρεια και τεράστιο ρεπερτόριο επιθετικών κινήσεων -κάποιοι έχουν ακόμα και combos- που είναι ικανοί να σας σκοτώσουν με το παραμικρό…παραπάτημα. Γιατί σαφώς, όπως όλοι γνωρίζουμε όλα αυτά χρόνια, η FromSoftware γνωρίζει πότε ο παίκτης πιστεύει ότι θα τελειώσει το combo ή το animation του αντιπάλου, και έτσι, λατρεύει να προσθέτει μια-δύο κινήσεις ακόμα, ώστε να μην ξέρουν οι παίκτες από πού τους ήρθε και να δουν για πολλοστή φορά στην οθόνη τους, το πασίγνωστο “You Died”. Ακόμα, χωρίς να θέλουμε να αποκαλύψουμε περεταίρω πληροφορίες για τα απίστευτα Boss Fight που περιέχει το παιχνίδι, το μόνο που έχουμε να πούμε είναι δεν ήταν δυνατόν να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το συνδυασμό ενός τόσο τρομερού σχεδιασμού, με την ανάλογη δυσκολία. Κάθε Boss που θα βρείτε μπροστά σας, είναι κυριολεκτικά τόσο δύσκολο και τρομακτικό, όσο φαντάζεστε όταν το αντικρίζετε για πρώτη φορά.
Στα του open world τώρα, πιστεύουμε αδιαμφισβήτητα, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, πως το Elden Ring αποτελεί ένα παιχνίδι που επαναπροσδιορίζει το είδος των open world τίτλων. Εντάσσεται με τρομερά μεγάλη ευκολία στη λίστα με παιχνίδια όπως το Breath of the Wild, τα οποία αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για το είδος αυτό. Το Elden Ring σε κάθε πτυχή του κόσμου του, απορρίπτει τον κλασικό σχεδιασμό και τρόπο λειτουργείας ενός τυπικού open world τίτλου. Δεν υπάρχουν κατεβατές λίστες με Quests, δεν υπάρχει βομβαρδισμός με σημάδια παντού στο χάρτη, δεν υφίστανται ολόιδιες περιοχές σε πολλά σημεία του χάρτη, ούτε κάποια συγκεκριμένη βοήθεια ή σημάδια, που μπορούν να καθοδηγήσουν τον παίκτη κάπου συγκεκριμένα. Αυτό, για κάποιους που έχουν συνηθίσει πιο γραμμικούς open world τίτλους, ίσως είναι πρόβλημα. Για άλλους όμως, όπως και για εμάς, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πιο θετικά στοιχεία του τίτλου, το οποίο φυσικά δένει “γάντι”, με τον αριστουργηματικό του χάρτη. Το λέμε αυτό, γιατί με αυτό το τρόπο, ο κάθε παίκτης χαράζει το δικό του μονοπάτι και βρίσκεται στην πολυτελή θέση, να εξερευνήσει και να κατακτήσει το σκοτεινό και αποκρουστικό κόσμο του Elden Ring, με το δικό του μοναδικό τρόπο και τη δική του σειρά.
Πιο συγκεκριμένα, χωρίς να αποκαλύπτουμε τίποτα ουσιαστικό από το παιχνίδι, στο Elden Ring η τοπογραφία και ο σχεδιασμός του κόσμου συνολικά, αποτελούν κάτι που δεν έχουμε ξανασυναντήσει σε open world παιχνίδι. Συνήθως, στους υπόλοιπους open world τίτλους, μπορούμε να κατανοήσουμε ότι ο κόσμος έχει φτιαχτεί με τέτοιο τρόπο, οπού υπάρχει μια αλληλουχία, μια σύνδεση, η οποία με το τρόπο της υποδεικνύει τη συνέχεια, όσο κι αν οι δημιουργοί προσπαθούν να το κρύψουν. Στα περισσότερα open world παιχνίδια, η συντριπτική πλειοψηφία των παικτών, χρειάζεται δευτερόλεπτα για να καταλάβει τα σημάδια αυτά και να προχωρήσει παρακάτω.
Στο Elden Ring, η FromSoftware έχει δουλέψει τόσο σκληρά για να κρύψει πράγματα από τον παίκτη, με τον κόσμο να αποτελεί το βασικό συστατικό της επιτυχίας. Στα πιο περίεργα, δύσβατα και απόκρημνα σημεία που μπορείτε να φανταστείτε, πίσω από ένα διαλυμένο κάστρο, στο χείλος του γκρεμού όπου υπάρχει ίσα ίσα χώρος για τρία βήματα σε έναν σπασμένο βράχο, κρύβονται πράγματα τα οποία μόνο αν υποθέσετε ότι υπάρχουν εκεί, μπορείτε να τα βρείτε. Ακόμα και τις εισόδους για τα μπουντρούμια που υπάρχουν στο παιχνίδι, τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω, κάτω από τους γιγαντιαίους μυτερούς λόφους που κρύβονται σε κοινή θέα, θα πρέπει να πλησιάσετε πάρα πολύ για να τις δείτε. Συνολικά, το Lands Between το περιτριγυρίζει μία ιδιαίτερη σκοτεινή ομορφιά, που αγκαλιάζει τέλεια τον ανομοιόμορφο, μυστήριο και ατέρμονο κόσμο του, ο οποίος ζητά απεγνωσμένα σωτηρία.
Επιπρόσθετα, το Elden Ring είναι ριζικά διαφορετικό όσον αφορά στον τρόπο προσέγγισης από τους παίκτες. Πάντα στα παιχνίδια της FromSoftware υπήρχαν παραπάνω από μία επιλογές, ωστόσο, ο τελευταίος τίτλος της εταιρείας, έχει την ικανότητα και προσφέρει πολύ περισσότερα από οποιονδήποτε πνευματικό του προκάτοχο. Στο Elden Ring λοιπόν, οι επιλογές που έχουν οι παίκτες είναι απαράμιλλες συγκριτικά με οποιονδήποτε άλλο τίτλο στο soulslike είδος. Η λίστα με τις επιλογές που μπορούν να κάνουν οι παίκτες είναι απέραντη και κυμαίνεται από τους χαρακτήρες, τα στατιστικά, τα όπλα, τη μαγεία, τα weapon arts, τα πνεύματα, μέχρι και τις πιο απλές επιλογές, όπως το αν πρέπει να πολεμήσουν ή να τρέξουν, να πολεμήσουν σύντομα ή να προσπαθήσουν σιωπηλά, με το stealth στοιχείο να έχει έντονη παρουσία στο παιχνίδι, να πολεμήσουν μόνοι τους ή με τη βοήθεια άλλων, ή ακόμα και το αν θέλουν να πολεμήσουν τώρα και στο σημείο που βρίσκονται, ή αργότερα, επιστρέφοντας στο σημείο πιο έμπειροι, με καλύτερα όπλα, και συνολικά πιο δυνατοί.
Σε αντίθεση με την πρωτότυπη και ριζικά διαφορετική δομή του open world κόσμου του, το Elden Ring περιέχει τα γνωστά μπουντρούμια (Dungeons). Τα μπουντρούμια αυτά χωρίζονται σε κατηγορίες, οι οποίες κατά κύριο λόγο, έχουν να κάνουν με το μέγεθός τους και τη δυσκολία τους. Μερικά μπουντρούμια, φαινομενικά ακολουθούν μία παρεμφερή νοοτροπία τόσο αισθητικά, όσο και στο είδος των αντιπάλων και των Bossfights που περιέχουν. Αυτό που τα κάνει και ξεχωρίζουν, ωστόσο, είναι ο τρόπος που είναι σεταρισμένα. Από τον τρόπο που ψάχνετε να βρείτε για το πώς θα μπείτε σε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο, μέχρι και κάποια σχετικά δύσκολα παζλ, τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις δυσκολευτήκαμε και εμείς να λύσουμε.
Συνολικά, τα μπουντρούμια δεν αποτελούν και το πιο αξιέπαινο χαρακτηριστικό του Elden Ring, αλλά ούτε και δίνουν την αίσθηση μιας επαναλαμβανόμενης προσπάθειας απλά για να γεμίσει ο κόσμος του παιχνιδιού. Κάθε άλλο. Ακόμη και αν σε ένα μικρό βαθμό τα νιώθετε παρόμοια, η FromSoftware έχει κάνει εκπληκτική δουλειά στο να τα κρατήσει ενδιαφέροντα και να αξίζουν το χρόνο που θα σπαταλήσετε, ενώ ακόμη και ο καθένας μπορεί να διακρίνει με μεγάλη άνεση τη δουλειά και τη λεπτομέρεια που έχουν αφιερωθεί σε αυτά. Αυτά που κερδίζετε όταν ολοκληρώσετε ένα μπουντρούμι ποικίλουν από όπλα, μαγείες και αντικείμενα, ικανά να αλλάξουν ακόμη και το τρόπο του παιχνιδιού σας. Σε πολλές περιπτώσεις θα τύχει να βρείτε κάτι πραγματικά δυνατό, σε ένα μπουντρούμι όπου θα βρεθείτε τυχαία. Αυτή αποτελεί και ένα μέρος της μαγείας του κόσμου του.
Επιπλέον, τα NPC δεν παύουν να υπάρχουν και παίζουν σχεδόν καθοριστικό ρόλο στο Elden Ring. Καθώς τριγυρνάτε και εξερευνείτε το θεόρατο κόσμο των Hidetaka Miyazaki και George R. R. Martin, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μια πληθώρα από χαρακτήρες, οι οποίοι παίζουν το δικό τους κρίσιμο ρόλο στον τίτλο. Κάθε απόφαση που παίρνετε ενώ συζητάτε μαζί τους, κάθε διαφωνία και κάθε μάχη, διαμορφώνουν το δικό σας τρόπο περιήγησης του παιχνιδιού, ο οποίος διαφέρει σημαντικά για τον καθένα. Όπως και με προηγούμενους τίτλους της FromSoftware, έτσι και στο Elden Ring, υπάρχουν διαφορετικά τέλη, ανάλογα το δρόμο που επιλέξει να χαράξει ο παίκτης. Όπως και σε προηγούμενους τίτλους της εταιρείας, έτσι και σε αυτόν, μέσω των διάσπαρτων NPC’s στο Lands Between και των αντικειμένων που βρίσκετε στον κόσμο, θα μαθαίνετε περισσότερα πράγματα που αφορούν στο lore και την ιστορία καθαυτή του παιχνιδιού. Θα σας συμβουλεύαμε να προσπαθήσετε να έχετε την προσοχή σας σε κάθε λεπτομέρεια, ώστε να απολαύσετε στο έπακρο τη μοναδική ιστορία του φαντασμαγορικού αυτού κόσμου.
Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα λοιπόν, το Elden Ring, είναι κατά τη γνώμη μας, χωρίς καμία αμφιβολία, το πιο προσιτό προς ένα ευρύτερο κοινό παιχνίδι της FromSoftware μέχρι σήμερα. Για να μην παρερμηνευτούν τα λόγια μας, σίγουρα, αυτό όπως και οι όλοι οι άλλοι τίτλοι της ιαπωνικής εταιρείας, δεν είναι για όλα τα γούστα. Παρόλα αυτά, το Elden Ring, πιστεύουμε ότι είναι μακράν πιο προσβάσιμο σε μία ευρύτερη μερίδα παικτών, ειδικά σε σύγκριση με τα Sekiro και Bloodborne για παράδειγμα, όπου οι παίκτες δεν έχουν στη διάθεσή τους τόσες επιλογές, και το πιο πιθανό είναι μετά το πρώτο δύσκολο Boss Fight να αποθαρρυνθούν και να παρατήσουν το παιχνίδι τελείως. Αν, εν ολίγοις, έχετε βάλει στο μάτι καιρό τώρα τα soulslike παιχνίδια και τρομοκρατείστε απλά με την ιδέα για το τι σας περιμένει, το Elden Ring ίσως αποτελεί τον τέλειο τρόπο εισαγωγής για να “βουτήξετε” και να “βυθιστείτε” σε αυτά. Αυτό φυσικά, συμβαίνει χωρίς να χαλάει ούτε στο ελάχιστο την εμπειρία για τους χρόνιους fan της σειράς.
Το μόνο αρνητικό σημείο που καταφέραμε και εντοπίσαμε κατά τη διάρκεια του playthrough μας, έχει να κάνει αποκλειστικά με την απόδοσή του τίτλου. Γενικότερα, προβλήματα με την απόδοση υπήρχαν ανεξαρτήτως πλατφόρμας. Είτε παίζετε σε PC, είτε σε Xbox ή PlayStation, θα έλθετε αντιμέτωποι με μερικά μικροπροβλήματα, όπως πτώση FPS, stuttering και μερικά crash, τα οποία σε καμία περίπτωση δε χάλασαν την όλη εμπειρία, τουλάχιστον για εμάς. Πρόβλημα για μερικούς υπήρχε και στο γεγονός ότι το παιχνίδι τρέχει με capped τα 60 FPS, ωστόσο αν δεν υπάρχουν drops, τα 60 κατά τη γνώμη μας είναι αρκετά για να απολαύσετε το παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια του δικού μας playthtrough, το μόνο που συναντήσαμε ήταν μερικές, σχεδόν αφανείς πτώσεις σε FPS.
Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του Elden Ring για PS5.
Τελικές εντυπώσεις
Το Elden Ring αποτελεί ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών. Ο τελευταίος τίτλος της FromSoftware είναι τόσο αχανής όσον αφορά στην κλίμακά του, στο βάθος της δομής του κόσμου του και του συστήματος μάχης, που ένα playthrough, ακόμα και 90 ωρών, δεν είναι ούτε κατά διάνοια κοντά στο να αποτυπώσει την αξία αυτού του παιχνιδιού. Η ιαπωνική εταιρεία μας αποδεικνύει για ακόμη μια φορά, τη μαεστρία της στο soulslike είδος, το οποίο η ίδια έφερε στη βιομηχανία, με ένα παιχνίδι του οποίου τη νοοτροπία εξέλιξαν, ενώ κράτησαν ατόφια τα πιο ουσιαστικά κομμάτια του. Με το Elden Ring, οι “μάγοι” της FromSoftware μας προσέφεραν έναν τεράστιο κόσμο, στον οποίο έδωσαν μεγαλύτερο βάθος και επαναπροσδιόρισαν το σύστημα μάχης και τα open world στοιχεία, κάνοντάς το έτσι προσιτό και για ένα ευρύτερο κοινό παικτών, που ίσως δεν είχαν την ευκαιρία να παίξουν έναν άλλο τίτλο της εταιρείας στο παρελθόν.

Leave a Reply
View Comments