Το Eiyuden Chronicle: Rising, αποτελεί ένα spin-off τίτλο της Rabbit & Bear, ο οποίος ήρθε για να γεμίσει το κενό πριν από την κυκλοφορία του Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Παρόλα αυτά, μιας και δεν υπήρχαν ιδιαίτερες προσδοκίες για το Rising, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι υπηρέτησε παραπάνω από απλά καλά τον σκοπό του. Μαζεμένο σε διάρκεια, καλά δομημένο και ικανοποιητικό σύστημα μάχης, απλή αλλά ενδιαφέρουσα ιστορία, και συνολικά, μια γεμάτη πρώτη γεύση πριν το Hundred Heroes.
Στο Eiyuden Chronicle: Rising λοιπόν, παίζουμε ως CJ, που αποτελεί μια δεκαεξάχρονη κυνηγό θησαυρών, η οποία έχει φτάσει στην κατεστραμμένη πόλη New Nevaeh, μετά από ένα μεγάλο σεισμό, εξαιτίας του οποίου, τέρατα άρχισαν να περιπλανιούνται. Εκεί, άνθρωποι χρειάζονται τη βοήθειά μας για να σταθούν ξανά στα πόδια τους, και έτσι, σκοπός μας είναι να γυρίσουμε την New Nevaeh στις μέρες της δόξας της.
Κάτι που κάνει αξιοσημείωτα καλά το Eiyuden Chronicle: Rising, είναι η γραφή και η εξέλιξη των χαρακτήρων. Όντας μια κυνηγός θησαυρών με απλά λόγια, που φτάνουμε σε μια κατεστραμμένη σχεδόν πόλη με τα δικά της σοβαρά προβλήματα, οι ντόπιοι δε μας έχουν ιδιαίτερη συμπάθεια. Παρόλα αυτά, τα πράγματα αλλάζουν όταν μαθαίνουμε ότι για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε τους θησαυρούς που κρύβονται στη New Nevaeh και να επιστρέψουμε στο σπίτι μας χρειάζεται να αποκτήσουμε μια ειδική άδεια, την οποία μπορούμε να αποκτήσουμε μόνο συλλέγοντας ένα συγκεκριμένο αριθμό από σφραγίδες. Σφραγίδες λοιπόν, μαζεύουμε εκπληρώνοντας αποστολές που αναλαμβάνουμε για να βοηθήσουμε τους ντόπιους. Θα βρεθούμε να μαζεύουμε τους απαραίτητους πόρους για το χτίσιμο διαφόρων καταστημάτων όπως ταβέρνες, δωμάτια για διανυκτερεύσεις, μαγαζιά με όπλα και πανοπλίες και πολλά ακόμη. Έτσι, αρχίζει και χτίζεται μια ιδιαίτερη σχέση, η οποία καταλήγει σε κάτι ουσιαστικό και σημαντικό για την εξέλιξη των χαρακτήρων μας.
Σταδιακά λοιπόν, ενώ βοηθάμε όσους έχουν ανάγκη, ξεκλειδώνουμε νέες περιοχές στις οποίες δυστυχώς μπορούμε να μεταβούμε μόνο με loading screens. Ένα αρνητικό, είναι το παιχνίδι περιέχει πολλά loading screens, σχεδόν σε κάθε ενέργεια που κάνουμε. Ακόμα, η αλήθεια είναι ότι το Eiyuden Chronicle: Rising ξεκινά με ένα σχετικά αργό ρυθμό, αλλά στη μέση περίπου, αρχίζει και αποκτάει την επιθυμητή δράση και ταχύτητα. Παρουσιάζονται περισσότερες απολαυστικές μάχες εμπλουτισμένες με νέες ικανότητες, καθώς και γεγονότα ουσιαστικά για τροπή της ιστορίας, με σημαντικούς και έξυπνους διαλόγους.
Προσπαθώντας να εξυπηρετήσουμε τους ντόπιους, όπως αναφέραμε και προηγουμένως θα χρειαστεί να μεταβούμε σε πολλές και διάφορες τοποθεσίες. Ευτυχώς σε αυτό το σημείο, στο παιχνίδι υπάρχει και η δυνατότητα για fast travel, κάτι το οποίο διευκολύνει αρκετά τα μπρος-πίσω που θα χρειαστεί να κάνουμε. Πιο συγκεκριμένα έχουμε την επιλογή ανά πάσα στιγμή να μεταβούμε σε οποιοδήποτε μέρος έχουμε ήδη επισκεφθεί, απλά πατώντας ένα κουμπί. Πατώντας το κουμπί, θα εμφανιστεί ένα μικρό hub, στο οποίο θα έχει τη λίστα με όλες τις τοποθεσίες που έχουμε βρεθεί στο παρελθόν. Μικρή εξαίρεση αποτελούν συγκεκριμένες περιοχές, στις οποίες υπάρχουν μερικές πινακίδες ανά τακτά χρονικά διαστήματα που λειτουργούν ως checkpoints, καθώς και ως σημεία για fast travel.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει η ευκολία του fast travel όμως, υπήρξαν πολλές φορές, ειδικά κατά τη διάρκεια των πρώτων ωρών του παιχνιδιού, κατά τις οποίες επαναλαμβάναμε την ίδια ακριβώς διαδρομή αρκετές φορές, κυρίως για να συλλέξουμε διαφορά αντικείμενα ως μέρος των αποστολών που είχαμε αναλάβει για να βοηθήσουμε τους ντόπιους. Αυτό το καθιστούσε σε μερικό βαθμό επαναλαμβανόμενο, παρόλο που μπορούσαμε να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει.
Έπειτα, ένα metroidvania στοιχείο που περιέχει το Eiyuden Chronicle: Rising, είναι ότι υπάρχουν αρκετές περιοχές που δεν μπορούμε να εξερευνήσουμε αρχικά, μιας και χρειαζόμαστε ένα ειδικό όπλο ή αντικείμενο για να μπορέσουμε να το κάνουμε. Εδώ είναι, λοιπόν, που έρχονται και δένουν μαζί όλοι οι χαρακτήρες, συνδυαστικά με τις αναβαθμίσεις του εξοπλισμού μας. Καθένας από αυτούς έχει στη κατοχή του το απαραίτητο όπλο ή την απαραίτητη ικανότητα, για να μπορέσουμε να εξερευνήσουμε και να συνεχίσουμε περεταίρω στην ιστορία. Σε γενικές γραμμές, το παιχνίδι είναι κατά κύριο λόγο γραμμικό. Σχεδόν ποτέ δε θα χρειαστεί να ψάξουμε και να βρούμε κάτι από μόνοι μας, καθώς πάντα μπορούμε να δούμε το quest στο οποίο βρισκόμαστε και ακριβώς τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Στα της μάχης τώρα, θα βρεθούμε να χειριζόμαστε μέχρι και τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες στο Eiyuden Chronicle: Rising, με τον καθένα από αυτούς να έχει τις δικές του διαφορετικές ικανότητες, τα δικά του δυνατά και τρωτά σημεία. Υπάρχει, για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας με περισσότερη ταχύτητα και light attacks, ένας με δυνατά αλλά πιο αργά heavy attacks, ενώ δε λείπουν και οι ranged επιθέσεις μαγείας από το παιχνίδι. Το σύστημα μάχης γενικότερα, είναι σχεδόν ίδιο με αυτό του Final Fantasy 7 Remake. Ένα πιο εκσυγχρονισμένο, εναλλακτικό turn based σύστημα μάχης, το οποίο και σε αυτή την περίπτωση, λειτουργεί αρκετά καλά.
Πιο συγκεκριμένα, έχουμε τη δυνατότητα να εναλλάσσουμε χαρακτήρες καθώς κάνουμε επιθέσεις, πραγματοποιώντας έτσι linked attacks, τα οποία αποτελούν με απλά λόγια συγχρονισμένες επιθέσεις μεταξύ των χαρακτήρων μας, οι οποίες κάνουν πολύ περισσότερο damage. Ακόμα, μπορούμε να κάνουμε upgrade τα όπλα μας στα κατάλληλα μέρη, ξεκλειδώνοντας νέες ειδικές ικανότητες, οι οποίες αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμες με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, η CJ δεν είχε από την αρχή διαθέσιμο το double jump, καθώς πρώτα έπρεπε να κάνουμε upgrade το backpack της, ώστε να είναι πιο ελαφρύ. Επίσης, κάθε χαρακτήρας στο party μας έχει δυο κενές θέσεις για ένα επιπλέον αντικείμενο που βρίσκουμε εξερευνώντας, το οποίο συνήθως ανεβάζει ένα base stat ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό, κατά ένα συγκεκριμένο ποσοστό.
Συνολικά η μάχη, αποδείχθηκε αρκετά πιο βαθιά και καλά δομημένη από ότι αναμένονταν, κρίνοντας από τις πρώτες ώρες του Eiyuden Chronicle: Rising, όπου τα πράγματα ήταν αρκετά απλά και αδιάφορα. Πιστεύουμε ότι θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέροντα τα πράγματα, αν το σύστημα μάχης άρχιζε να ξεδιπλώνεται από πολύ νωρίτερα στο παιχνίδι, αντί να πρέπει να ξεπεράσουμε τη μέση της διάρκειάς του.
Όσον αφορά στο σύστημα προόδου των χαρακτήρων μας στο Eiyuden Chronicle: Rising, σκοτώνοντας τέρατα και αντιπάλους αποκτούμε XP, το οποίο χρειάζεται για να ανεβαίνουμε επίπεδα, καθώς και να αυξάνονται τα base stats μας, όπως το damage που κάνουμε και το armor μας για παράδειγμα. Στη συνέχεια, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε craft με τους πόρους που συλλέγουμε από τα τέρατα και τις περιοχές που εξερευνούμε, για να δημιουργήσουμε αντικείμενα όπως potions για να αυξήσουμε τη ζωή μας, καθώς και αλλά τα οποία ανεβάζουν για ένα χρονικό διάστημα μερικά από τα στατιστικά μας ή ακόμα και την συνολική ζωή του χαρακτήρα μας. Ως επί το πλείστον, σχεδόν ποτέ δεν ξεμείναμε από πόρους ή Baqua (νόμισμα του παιχνιδιού), μιας και με λίγη εξερεύνηση και μερικές μάχες, μαζεύουμε αρκετά για αγοράσουμε ό,τι χρειαζόμαστε.
Σχεδιαστικά τώρα, το εικαστικό κομμάτι του Eiyuden Chronicle: Rising είναι σε κατά κύριο λόγο πολύ όμορφο και περιποιημένο. Οτιδήποτε υπάρχει στο υπόβαθρο περιέχει τρομερή λεπτομέρεια και γράφει εκπληκτικά στο παιχνίδι. Το μόνο πράγμα που συνεχίζει να μας ξενίζει ωστόσο, είναι ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και η έντονη αντίθεση που κάνουν με το υπόβαθρο. Ακόμα κι αν υπήρχαν αρκετές φορές που το συνήθιζαν τα μάτια μας, πιστεύουμε ότι ένας διαφορετικός σχεδιασμός των χαρακτήρων, θα έδινε έναν άλλον αέρα και μια φρεσκάδα στο παιχνίδι.
Σε ό,τι αφορά στην απόδοση του τίτλου, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα σημαντικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια του δικού μας playthrough με το Eiyuden Chronicle: Rising. Κανένα ίχνος από framedrops, ούτε κάποιο άλλο είδος τεχνικού προβλήματος, ενώ υποστηρίζεται κανονικά και η χρήση χειριστηρίου.
Το παρόν review βασίστηκε στη ψηφιακή έκδοση του Eiyuden Chronicle: Rising για PC η οποία μας παραχωρήθηκε από την AVE.
Τελικές εντυπώσεις
Το Eiyuden Chronicle: Rising αποτελεί ένα παιχνίδι που εξυπηρετεί πλήρως το σκοπό ύπαρξης του. Καταφέρνει και προσφέρει μια σύντομη, διασκεδαστική, γεμάτη χρώματα και απολαυστική εμπειρία, η οποία παρά την απλή αλλά ενδιαφέρουσα ιστορία της και μερικές προβληματικές πτυχές, καθίσταται χάρη στο ικανοποιητικό σύστημα μάχης και τους χαρακτήρες της, ως ο ιδανικός παράπλευρος τίτλος και το τέλειο «ζέσταμα», πριν την επερχόμενη κυκλοφορία του Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.

Leave a Reply
View Comments