Διέρρευσε ο πηγαίος κώδικας του NVIDIA DLSS

NVIDIA DLSS

Ο πηγαίος κώδικας του DLSS (Deep Learning Super Sampling) της NVIDIA φαίνεται πως διέρρευσε, λίγες ημέρες μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε η εταιρεία. Το TechPowerUp δημοσίευσε ένα screenshot, που απεικονίζει το αρχείο του οδηγού προγραμματισμού του DLSS. Το γεγονός ότι έχουν κλαπεί περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας έχει επιβεβαιωθεί και από την ίδια.

Το DLSS αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της NVIDIA. Αυτοί που το έχουν στην κατοχή τους μπορούν να το πουλήσουν για τεράστια ποσά σε κάποιον ανταγωνιστή της εταιρείας ή ακόμα και να το δημοσιοποιήσουν εξ’ ολοκλήρου. Φυσικά, οι AMD και Intel δεν μπορούν να πάρουν κάτι αυτούσιο για να βελτιώσουν τα FSR και XeSS αντίστοιχα, αφού τα πνευματικά δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα, αλλά μπορούν να αποκτήσουν περισσότερη τεχνογνωσία.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το DLSS είναι μια λειτουργία που επιτρέπει μέσω πολύπλοκων αλγορίθμων AI στις κάρτες γραφικών να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους σε παιχνίδια. Η πρώτη γενιά του αντιμετώπισε κάποια προβλήματα, αλλά έθεσε τις βάσεις για τη δεύτερη, που είναι πιο σταθερή και πιο απλή για τους developers. Βασίζεται σε νευρωνικό δίκτυο και εφαρμόζεται σε κάθε παιχνίδι, όπως και το XeSS της Intel. Σε σύγκριση με τις άλλες τεχνολογίες που λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο, το DLSS είναι το πιο αποτελεσματικό, αλλά αυτό ίσως αλλάξει στο μέλλον και με τα νέα δεδομένα που μπαίνουν στην εξίσωση.

Να σημειώσουμε ότι το πρώτο παιχνίδι που θα υποστηρίζει το XeSS σε PC θα είναι το Death Stranding Director’s Cut, που θα κυκλοφορήσει στις 30 Μαρτίου.