5G:Γιατί οι ΗΠΑ ακυρώνουν πτήσεις και στην Ευρώπη δεν υπάρχουν προβλήματα;

5G

Στην αεροπορία, η ασφάλεια είναι η βασική προτεραιότητα. Γι’ αυτό και στην παραμικρή υποψία προβλημάτων, προκύπτουν ακυρώσεις πτήσεων. Τι συμβαίνει με το 5G στα αεροδρόμια;

Οι ασύρματες συνδέσεις και τα αεροπλάνα ανέκαθεν αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση. Για χρόνια έπρεπε να κλείνουμε το κινητό όταν επιβιβαζόμαστε σε αεροπλάνο, αν και τώρα τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σε κάποιες περιπτώσεις.

Γι’ αυτό μας εξέπληξε η χθεσινή είδηση, στην οποία επιβεβαιώθηκε η ακύρωση πολυάριθμων πτήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω του 5G στα αεροδρόμια. Τα νέα προκαλούν έκπληξη γιατί στην Ευρώπη δεν υπάρχει πρόβλημα με την ανάπτυξη του 5G σε περιοχές όπου πετούν αεροπλάνα. Ποια είναι η διαφορά με τις Ηνωμένες Πολιτείες;

Το πρόβλημα είναι ότι το φάσμα συχνοτήτων των αεροπλάνων και η συχνότητα του 5G λειτουργεί πολύ κοντά.

Το φάσμα των συχνοτήτων 5G στις Ηνωμένες Πολιτείες λειτουργεί μεταξύ 3,7 GHz και 3,98 GHz ενώ τα ηλεκτρονικά υψόμετρα των αεροσκαφών χρησιμοποιούν συχνότητες μεταξύ 4,2 GHz και 4,4 GHz. Αυτά τα υψόμετρα (alimeter) χρησιμοποιούνται για να γνωρίζουν οι πιλότοι με ακρίβεια την απόσταση από το έδαφος.

Οι αεροπορικές εταιρείες εκτιμούν ότι η διαφορά μεταξύ των δύο συχνοτήτων είναι μόνο 500 MHz. Κάτω από ορισμένες συνθήκες θα μπορούσαν να υπάρξουν παρεμβολές, προκαλώντας προβλήματα που θα εμπόδιζαν την προσγείωση σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, προκαλώντας καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.

Και γιατί δεν υπάρχουν αυτά τα προβλήματα στην Ευρώπη; Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιούνται ελαφρώς διαφορετικές μπάντες. Στην Ευρώπη χρησιμοποιούμε μπάντες μέχρι τα 3,8 GHz.

Οι τηλεφωνικές εταιρείες τα έχουν βάλει με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των Ηνωμένων Πολιτειών και αναγκάστηκαν να απενεργοποιήσουν τις κεραίες 5G γύρω από πολλά αεροδρόμια: “Συμφωνήσαμε οικειοθελώς να αναβάλουμε προσωρινά την ενεργοποίηση ενός περιορισμένου αριθμού κεραιών γύρω από ορισμένους διαδρόμους αεροδρομίων”, δήλωσε στο Business Insider εκπρόσωπος της AT&T.

“Είμαστε απογοητευμένοι από την αδυναμία της FAA να κάνει αυτό που έχουν κάνει σχεδόν 40 χώρες, δηλαδή να αναπτύξουν με ασφάλεια την τεχνολογία 5G χωρίς να διαταράσσουν τις αεροπορικές υπηρεσίες και την προτρέπουμε να το κάνει έγκαιρα”, συνέχισε η δήλωση από την AT&T.

Φαίνεται λοιπόν ότι τουλάχιστον προς το παρόν, η Ευρώπη δεν έχει κάποιο πρόβλημα.

Η πρώτη μου γνωριμία με το Nokia 3310 και το Nintendo 64, ήταν αρκετή για να κολλήσω με την τεχνολογία για πάντα. Αυτό το "μικρόβιο" οδήγησε στη ενασχόληση μου με την αρθρογραφία στον χώρο της τεχνολογίας και εν τέλει στη δημιουργία του Technoid.gr.